Scope

Franchisebedrijf JAMES staat voor een ingrijpende reorganisatie. Snel een nieuwe website is de wens. En het moet ook zeker responsive. Maar vooral snel dus. In samenwerking ontwikkelen we een passende website voor het nieuwe JAMES. Ondertussen denken we een stukje verder, en sorteren we voor op wat we aan zien komen.

Snel een goed chassis wegzetten, waarop we verder kunnen bouwen.

Toeters en bellen

Vervolgstappen komen inderdaad, en ons Django/Python webframework is erop voorbereid. We koppelen het platform van JAMES veilig en robuust met externe systemen, waaronder postcode API’s, Google Maps, CRM, RDW (kentekeninformatie), online marktplaatsen voor occasions en de database van JAMES’ leasepartner.

Websites van franchisenemers zetten we over naar het nieuwe systeem. Zo ontstaat een centraal beheerd webplatform met een hoofd- en vele subwebsites. Hierbij koppelen we een diversiteit aan garage management systemen. Een inspanning die handige integraties mogelijk maakt. 

Occasions verschijnen automatisch op de hoofdwebsite, bij welk filiaal ze ook te koop komen. Hierbij worden gegevens over de auto’s automatisch geuniformiseerd. Sta je met panne of heb je een APK’tje nodig? Via jamesautoservice.nl vind je eenvoudig een garage in de buurt.

Een overzicht van occasions op de website van James Autoservice
Een occasion op de website van James Autoservice
Garagehouders sleutelen graag aan auto’s, en veel minder graag aan websites.

Succesvolle filiaalhouders

Het online marketingteam van JAMES springt in bij het beheer van garage-sites. Bij garagehouders is de hulp van specialisten zeker welkom. Verder rolt het marketingteam centraal campagnes uit, franchise-breed of op geselecteerde websites. Garagehouders hebben zonder omkijken een effectieve online presence. 

Op een ander spoor werken we aan de integratie van MijnJAS (MijnJAMESAutoservice), een besloten omgeving voor filiaalhouders. Op deze centrale plek beheren ze hun gegevens en vinden ze documentatie. Hiermee sorteren we voor op het creëren van een intranet; een kennis- en serviceplatform voor filiaalhouders van JAMES.

Uitgelichte artikelen op de website van James Autoservice
Het intranet MijnJAS van James Autoservices
Het intranet MijnJAS van James Autoservices

Wij doen zelden precies wat gevraagd wordt. Kunnen we ook jouw onderneming verder helpen? Laat ons meedenken!

Meer weten? mark@omniscale.nl